Instagram Branding Challenge

Als ondernemer wil je je blijven ontwikkelen. Ook als VA wil je jezelf continu verrijken met kennis. En gelukkig leven we in een tijd waar veel kennis online te vinden is. Sterker nog, het wordt je gratis aangeboden. Een webinar over LinkedIn of een webinar over Instagram.

Zo kwam ik een Instagram Branding challenge terecht van Carola. (@carola_beleeft).
Het mooie hiervan is, dat je niet alleen je Instagram brand maar eigenlijk ook je bedrijf brand. De challenge was 4 dagen.

De week werd gestart met een webinar. Hierin stelde Carola zich voor, gaf ze een paar tips weg en er was een stukje sales. Want één ding is zeker, start je met een online, gratis webinar, dan krijg je gratis een sales pitch erbij. De een vind dit vervelend, maar ik denk dan: “hier kun je van leren als ondernemer”. Mijn ervaring tot nu toe met webinars en de sales pitches, die zitten altijd supergoed in elkaar.

Wat ik het meest interessante aan dit webinar vond?

Toen het onderwerp kleuren aan bod kwam en welke emoties kleur los maakt bij de mens.
Stiekem weten we het allemaal wel, maar welke emotie maakt welke kleur nu echt los?
Hier zijn verschillende onderzoeken naar gedaan. En ook welke kleur biedt jouw gekozen brand kleur de juiste balans. Ik vind dit toch wel superinteressant en ik zal hier zeker een blog over gaan schrijven.

De 1e dag. Highlights!
Instagram Hoogtepunten of Highlights zijn verzamelingen met Instagram Verhalen die permanent, dat lees je goed, op je bedrijfspagina getoond worden. Normaal blijft je story 24 uur staan, hier blijven ze staan tot jij ze weg haalt.
Dé manier om alles uit je stories te halen dus én een makkelijke manier om verschillende aspecten van je bedrijf te tonen op een overzichtelijke manier.

Wauw, wat een booster was deze opdracht. Ik ben er direct mee aan de slag gegaan. Het programma dat Carola gebruikt om je highlighs te maken is Canva.

Wat is Canva?
In een woord geweldig! Het is super gebruiksvriendelijk en effectief. Het helpt je jouw content te ontwerpen.
Ook hier ga ik zeker nog een blog aan wijden.
Mijn eerste highlights staan nu op mijn Instagram. Food, Family&Friends, Ondernemen, Groei en Mindset. Ik heb er al wat stories op geplaatst @vbsdenise

Dag 2. Kleuren.
Yes, we gaan nog door op de kleuren. Mijn eigen kleuren palet samenstellen. Ik heb hem gemaakt op basis van mijn website kleur blauw. Mijn highlight ondernemen. De kleur blauw staat voor betrouwbaar, verantwoordelijkheid en inspiratie. Dat klopt, dat ben ik in een notendop.
De andere kleuren di ik voor mijn highlights heb gekozen zijn:
– oranje omdat dit de balanskleur voor blauw is en ondernemen is groeien
– lila paars omdat mindset, rust en spiritueel samen een zijn
– lime groen omdat het de logo kleur is van mijn klant en het goed past bij food
– roze dat spreekt voor zich.  

Deze kleuren zijn de juiste vertaling van wie ik ben en waar ik voor sta.
Blauw: betrouwbaar, verantwoordelijkheid en inspiratie
Oranje: levendig, enthousiast en vrolijk
Lila: creatief, rust en spiritueel
Lime groen: gezondheid, stabiliteit en evenwicht
Roze: liefde, vriendschap en trouw

Dag 3. Sories posten
Vandaag hebben, met een handig template van @carola_beleeft, voor iedere highlight een story gemaakt. In het begin is het behoorlijk wat werk, maar echt supergaaf om hier mee bezig te zijn. Ik haal er zoveel plezier uit. Je kan je er echt helemaal in verliezen, althans ik.

Als jij nu als ondernemer denk, “Cool, dat wil ik ook maar heb hier geen tijd voor”, bel mij! Ik vind het echt fantastisch om te doen en samen kunnen we hier iets geweldigs van maken.

De laatste dag, dag 4. Je content klaarzetten in jouw brand.
Je kunt content opslaan in insta waardoor je later, als jij denk die post past bij nu, plaatsen in je
story. Het is natuurlijk per ondernemer verschillend of je jouw content vooruit wilt plannen of dat je het wilt plaatsen wanneer het voor jou goed voelt. Ik zelf plan graag mijn content zodat ik weet dat ik online zichtbaar ben. Daarnaast post ik mijn stories op gevoel, wanneer ik denk dat deze leuk zijn om te delen.

Ik vond het een hele leuke challenge en ik heb er veel van geleerd. Nu heb ik mijn brand op instagram opgezet. Dank Carola voor je tips en uitleg.

Volg @Carola_Beleeft en wanneer ze weer zo een challenge heeft, zeg ik doe mee!